TV Nova také omezí přetáčení reklam

Televize Nova se chystá následovat kroky konkurenční TV Prima a zavést omezení přetáčení reklam ve zpětném zhlédnutí. Tento krok má posílit příjmy z reklamy, které jsou klíčové pro financování televizního vysílání. Nicméně, tato změna by mohla vést k odlivu diváků k alternativním platformám, jako je Netflix, Disney+ a další.

Obsah článku

Důvody pro omezení přetáčení reklam

Generální ředitel TV Nova, Daniel Grunt, uvedl, že s nárůstem internetového sledování a důležitostí televizní reklamy jako hlavního zdroje příjmů je nezbytné řešit problematiku přetáčení reklam ve zpětném zhlédnutí. Podobný krok již před třemi lety podnikla TV Prima, která tehdy odhadovala roční ztrátu přibližně 200 milionů Kč kvůli úbytku reklamních GRP. Omezení přetáčení reklam by mělo zajistit stabilnější příjmy z reklamy a podpořit financování kvalitního obsahu pro diváky.

Možné reakce diváků na nové omezení

Zavedení omezení přetáčení reklam může u části diváků vyvolat negativní reakce. Někteří z nich mohou považovat nemožnost přeskakovat reklamy za omezující a hledat alternativy bez reklamního obsahu. V době, kdy streamingové platformy jako Netflix nabízejí širokou škálu obsahu bez reklam, by se diváci mohli rozhodnout přejít k těmto službám. Tento trend by mohl oslabit pozici tradičních televizních stanic na trhu a snížit jejich sledovanost.

Výzvy pro tradiční televize v konkurenčním prostředí

Tradiční televizní stanice, jako je TV Nova, čelí rostoucí konkurenci ze strany streamingových platforem. Aby si udržely diváky, musí nabízet atraktivní obsah a zároveň zohledňovat preference publika, které stále více upřednostňuje sledování bez reklam. Zavedení omezení přetáčení reklam může být vnímáno jako krok zpět a vést k dalšímu odlivu diváků k platformám, které nabízejí větší svobodu při konzumaci obsahu. Pro udržení konkurenceschopnosti by televize měly zvážit inovativní přístupy, například nabídku prémiových služeb bez reklam nebo tvorbu exkluzivního obsahu, který diváky přiláká a udrží.

Můj názor?

Svůj názor sdílím s kolegou, který na toto téma napsal před pár lety článek Reklamy jsou plné vitamínů, tvrdí Prima. Na jednu stranu absolutně chápu, že je nutné jejich obsah monetizovat. Pokud tedy pominu, jak velké platíme dnes licenční poplatky za šíření jejich obsahu, tak reklamy jsou nutné zlo. Na druhou stranu je smutné, že ani do roku 2025 nedokázali nasadit personalizované reklamy. Jestliže se mě pak uprostřed filmu pouští reklamy na vložky a další absolutně irelevantní produkty, pak jsou tyto reklamy jen na jednu věc – přetočení. 

Co si o tom myslíte vy? Sledujete ještě vůbec jejich obsah? Napište mi do komentáře.

Děkuji.

2 Comments

  1. Je to nemilá zpráva. Kdyby alespoň reklamy měly vtip a nadhled (pár jich tu už bylo), tak by se to s menším sebezapřením dalo zkousnout, ale to co a hlavně jak prezentují je fakt k zblití. Navíc jsou už reklamní bloky tak rozsáhlé, že spíše do reklam vkládají pořady než naopak.
    Můj názor však je, že si nemyslím, že by nějak výrazně lidi přecházeli k alternativním platformám jako je Netflix a jiní. Těm, kterým reklamy a komerční pořady pily krev, jsou už dávno na Netflixu a dalších a ti, co se na Novu ještě dívají, si najdou jinou cestu jak se těm reklamám vyhnout. Načasování omezení přetáčení reklam určitě není náhodné. Chtějí tím podpořit svojí novou službu Oneplay, kde se dají pořady Novy zkouknout bez reklam. No a třeba takoví prostatici to neřeší vůbec :-).
    Proto si myslím, že bohužel Nova tím nakonec stejně vyjde jako vítěz, protože donutí další své konzumenty přejít na placené služby. A opět bohužel si myslím, že kdo může zaznamenat menší odliv zákazníků, jsou klasičtí poskytovatelé IPTV. Tam se totiž budou muset reklamy přetrpět. I když, nevím jak jinde, ale u NejPřipoení TV se dají trochu krkolomnou cestou přeskočit reklamy na Primě, takže doufám, že to půjde stejně i u Novy 🙂

  2. Pane Šumo, moc díky za komentář. Souhlasím, že reklamy s vtipem (případně alespoň personalizované) by se zkousnou daly. S Primou to mám osobně tak, že jsem ji v tom roce 2022 přestal sledovat. Možná udělám to stejné i s Novou. Na Nova Cinema někdy dávají dobré filmy, ale stále mám v repertoáru i jiné filmové kanály. S Oneplay jste to trefil. Klasičtí poskytovatelé budou mít v odliv skrze sporty a produkci Nova, ale třeba ta naše NejPřipojení bude za skoro stejné peníze na zařízení čtyři, místo jednoho. „Krkolomná“ cesta by teoreticky měla jít i u Novy .)

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*